Maketové doplňky
... aneb co v krabici nebylo, nebo nebylo hodné použití. Na internetu není těžké dohledat dostatek fotek tohohle typu jachty, ač je každá, co se týká vybavení, trochu originál. Prostě co zákazník chtěl a zaplatil, to dostal. V současnosti se především v Americe těší tyhle krásné, 50-60 let staré lodě asi velké popularitě. Fotek a videí z restaurování těchto krásek je docela dost.
Začnu třeba odspodu: Vyztužení dna trupu-vybroušeno ze smrkového hranolu. Otěrové lišty- mahagon ze zbytků rámečků stavebnice. Oválná okna do podpalubí. Oválná okna se koupit nedají, doplňky k maketám nabízejí lodní okna jen kulatá, různých druhů a průměrů. Na výrobu byla tedy použita hliníková těsnění na olejovou trubku z Karosy. Vytvarována navlečením na zhotovené oválné kopyto. Zaskleno mírně vypouklým sklem, zhotoveného ze slunečních brýlí. Přední část paluby: Světlík do podpalubí-opět 2x těsnění z Karosy, různé průměry, sklo ze slunečních brýlí a nerezový drát 1,5mm+pant a zámek. Zábradlí, nerezový drát průměru 1,5mm a upravené sloupky Graupner. Průvlačnice-mosaz. Přední úvazový kolík-vyrobeno ze staré injekční jehly. Poziční světlo bílé příďové- Graupner + vyrobený kryt. Kotva typu Danforth (to jediné není moje práce) zadána výroba staršímu synovi, plastikovému modeláři, jako dárek pod stromeček. Naviják jsem vyrobil z posilovače brzd pick-upu Ford a doplněno rámem s rolnou na uložení a spouštění kotvy.
Zbytek paluby: Pacholata-mosaz. Vstupy sání vzduchu do podpalubí k motorům- vyrobeno ze zadních částí plováků z hydroplánu. Záchranné kruhy menšího průměru než byly ve stavebnici (rozměrově neodpovídají) opatřené lanem z žaluziové šňůry.
Střecha salonu: Upravená poziční světla-doplněné hliníkovým profilem + madla z nerezového drátu 1,5mm. Pátrací reflektor- zakoupen vhodný typ a doplněn ovládáním z kokpitu. Anténní stožár- vybroušen z násadky štětce a ráhno vybroušeno z hliníkového profilu. Pata stožáru-upravený kroužek z propisky a kotevní světlo- přední blinkr z Jaguáru.
Interiér kokpitu: Především, sedadla-originál vypadají jako lavička v parku (nepoužitelné). Dlouho jsem hledal, čím bych je nahradil. Nakonec bylo použito a upraveno sedadlo a zadní lavice z oldtimeru Rolls-Royce a doplněno o mahagonová záda a bočnice. Vyroben vstup z kokpitu do salonu (mahagon). Kormidelní plastové kolo nahrazeno dřevěným + hliníkové těsnění z Karosy. Doplněny plynové páky, lodní zvon – mosaz, a výparník klimatizace. Kokpit zastřešen skládací textilní střechou (nevím, jestli slovo Persenik je v tomhle případě správné)- Rámy nerezový drát 1,5 mm a střecha plátno, několikrát natřeno matnou bílou syntetikou. Rádiová anténa vyrobena ze staré injekční jehly a nové zábradlí.
Záď:Koupací plato – vyrobeno z předem ohnutých smrkových nosníků, namořených do podoby teakového dřeva a vsazeno do profilu z mosazi. Celek vetknutý přes zadní zrcadlo do posledních dvou žeber trupu. Vyrobeny dva nášlapy pro snadnější přístup. Plotny pro úpravu náklonu lodi - vyrobeny z hliníkového plechu a doplněny o ovládací válce hydrauliky (nefunkční). Vlajková žerď- vlajku ještě nemám a tankovací hrdlo nádrže na palivo. A to je z exteriéru asi vše.
Děkuji !! :-) Pavel