úterý 16. červenec 2024 RSS Mapa stránek Přihlásit se Registrace
Úvod > Setkání > Z akcí > Podruhé z Úštěku 2024 - Lenka

Podruhé z Úštěku 2024 - Lenka

25.05. 2024 | Z akcí Vložil(a): Jirka

První a druhá soutěž MiČR aneb Podruhé v Úštěku, ale jako kdyby to byla premiéra ...

Do Úštěku jsem se těšila. Pamatovala jsem si, že před několika lety se v tomto místě soutěž vydařila, vše klaplo na jedničku a dokonce nám i přálo počasí. Ve čtvrtek jsme tedy sbalili lodě, jídlo a oblečení a vyrazili za sluníčka a teplíčka z Pardubic. Už na naší zastávce v Poděbradech jsem ale zjistila, že čím víc na západ, tím míň sluníčka a teplíčka. A když jsme úspěšně dojeli do kempu Obzor, tepelná pohoda byla v trapu.
V kempu Obzor se zastavil čas. Vzpomněla jsem si na repliku z filmu „Jak dostat tatínka do polepšovny“ o pokojíku, ze kterého bude zrak přecházet 😊. Řekla bych, že sedmdesátá léta trochu cinknutá devadesátkami to vystihují. Jenže když je dobrá parta a fajn zábava, tak jde i pohodlí stranou… Navíc mělo to jednu výhodu. V kempu byla zastřešená „veranda“, která měla i boční stěny, takže tam nepršelo a ani tolik nefoukalo, a hlavně nebylo potřeba stavět stany. V průběhu čtvrtka jsme se tedy na tomto místě postupně skoro všichni sjeli a večer poseděli u pivka či vína. Taky jsme zjistili, že v kempu je něco jako bistro s fantastickou obsluhou a všechna jídla, která byla v nabídce, byla opravdu dobrá. A to ještě musím podotknout, že dámy byly opravdu kouzelnice a každý den nám vyčarovaly výborný oběd.

V pátek bylo 17. května, a to má narozeniny Bambinot a můj muž. Tentokrát slavili významných společných 115 let 😊. Ráno tedy začalo gratulacemi, ale oslavu jsme odložili až na večer.  Po zahájení soutěže, na kterém se slova ujal Láďa Hanuška v roli sekretáře, proběhlo dobodování modelů, které nejezdily na Kristýně, a jízdy zahájily áčka. Obsazení této kategorie bylo dost slabé, protože chyběli kamarádi ze Slezska. Na trati tedy jezdili společně senioři s juniory. Počasí se postupně ještě zhoršovalo, fičel opravdu silný, nárazový vítr a mrholilo až pršelo. Přesto se v pátek povedlo odjet všechny jízdy kat. A a B. Déčka na vodě nebyla, protože se sešly pouze dva trimarany. Jejich dnem D byla sobota, kdy Standa přivezl třetí loď.

Při druhé jízdě kat. B jsme zažili dramatickou situaci, kdy Briliant Jardy Zemana zmizel pod hladinou. Přestože bylo pouhých cca 12 stupňů, Bambinot statečně odhodil až na trenky všechny své svršky a podle navigování několika soutěžících se snažil dostat na místo ponoru. Naštěstí jezero v místech, kde se loď potopila, nebylo hluboké, a tak se mu povedlo Brilianta najít a vytáhnout.

Po poslední páteční jízdě nás mile překvapily dámy z místního bistra rozdělaným ohněm, u kterého došlo k vyhlášení výsledků 1. soutěže a následně k opékání buřtů, dalším gratulacím oslavencům a hlavně jsme u ohně roztávali, protože někteří jsme byli hodně vymrzlí. Bohužel začalo opět pršet, a tak jsme se přesunuli do naší verandy, kde byla spousta dobrot jak k jídlu, tak k pití. Kromě jiného Bambinot vykouzlil čtyři tácy výborných chlebíčků, po kterých se jen zaprášilo. Mile překvapili také naši junioři, kteří zpívali při kytaře a probrali všechny dostupné zpěvníky.

V sobotu ráno jsme se probudili do mírného deště. První na vodě byla kat. D a bohužel celou dobu dost pršelo. Další 2 jízdy byly pro kat. B, takže jsme se vybavili pláštěnkami nebo nepromokavými bundami, mikrotenovými sáčky na rádia a šli jezdit. Vítr se umoudřil a byl mírnější. Můj muž by řekl „vítr příhodný a stálý“. Jezdilo nám to úžasně, takže nějaká troška vody padající z nebe nám až tak nevadila. Skoro bych řekla, že nejvíc si sobotní jízdy užíval Pavel Macháček, protože jeho rybářský škuner byl jednoznačně na špici. Po obědě začalo hustě pršet, a tak se jízdy kat. A o něco posunuly.  Déšť sice úplně neustal, ale protože pršelo jen drobně, vydaly se áčka na trať. Bohužel juniorské lodě měly technické problémy, se kterými se kluci snažili vypořádat. Někdy úspěšně, někdy bez kladného výsledku, z čehož byli smutní.

Sobotní odpoledne přineslo také jedno překvapení, přijeli se na nás podívat Jakubíci. Nejdřív popřáli Pepovi, který byl v kempu, a potom se šli podívat k vodě a popřát Bambinotovi, který dohlížel na áčka. Pobyli s námi sice jen relativně krátký čas, ale bylo to velmi příjemné setkání a měla jsem z toho radost. Třetí jízda byla v sobotu pro kat. A a B společná, protože pro závadu některé lodě nemohly startovat. Ohrožený start měl i Pepa, kterému se na Pen Duicku zacuchal naviják předních plachet. Vyřešil to tím, že na lodi nechal pouze hlavní plachtu a stěhovku. Po této jízdě šly na vodu znovu trimarany. No, ještě že se účastnili jen tři soutěžící, protože začal obrovský liják, a kdyby se všichni nemohli schovat pod stan, asi by museli jízdy přerušit. Takto se jim povedlo potřebný počet jízd zrealizovat.

Večer opět proběhlo vyhlášení výsledků 2. soutěže. Poté se ujal slova Standa Jakeš, který nás informoval o situaci ve Svazu, v Navize a o přípravách na Mistrovství světa, které se bude v červenci konat v Maďarsku. éto části programu se už neúčastnili junioři, protože se chystali na své oblíbené grilování. K nim se postupně přidali také ostatní, a když už nebylo co, skončily na grilu i kedlubny, které byly v nabídce ještě druhý den ráno 😊.

Nedělní ráno nás přivítalo sluníčkem a mírným větříkem. Bohužel slunce dlouho vydrželo jen na snídani. Regata startovala už o půl desáté a znovu začalo mírně mrholit. V průběhu závodu se ale počasí začalo vylepšovat a končili jsme už zase s trochou slunečních paprsků. Následovalo vyhlášení výsledků regaty, po kterém se někteří rozloučili a odjeli. Ostatní si nenechali ujít opět skvělý oběd, dobalili a taky zamířili k domovu.

Myslím, že budu mluvit za všechny, když poděkuji Bambinotovi a Láďovi Hanuškovi za organizaci, zajištění kempu, obědů, spočítání výsledků. Naše díky patří také Irence, Vláďovi, Zdeňkovi, Otovi, Davidovi a Martině Jakešové, která i přes zánět šlach na ruce statečně obsluhovala stopky a zapisovala. Bez Vás bychom si nezajezdili. Ještě jednou dík 😊.

Text: Lenka Mrákotová
Foto: Mrákotovi

Diskutujte

Diskuse je otevřena pouze pro přihlášené. Přihlásit se
Jirka | 25. 05. 2024

A taky díky Bambinotovi a jeho týmu za energii, kterou nám všem věnovali. Bambinotovi ještě jednou přeji vše dobré a k tomu jubileu dostává od stránek minisail.cz unikátní dárek - dvě své titulní fotky (u dvou článků po sobě) - jednu skoro zcela zahalenou a druhou ... spoře oděnou ;o)
Toho už asi nikdo jiný nedosáhne.
Jirka

Jirka | 25. 05. 2024

Děkuji Lence a Pepovi za sdílené vzpomínky na příjemné setkání. Aby to bylo dokonalé, připojuji ještě odkaz na setkání v Úštěku 2017 . Tehdy to byly také zahajovací soutěže seriálu, článek napsal Bambinot a je také připojeno video z Liborova dronu. Ovšem kemp je jiný, ten, který je dnes bez plavek. A to si dost dobře nedovedu představit ;o)))

Bambinotcz | 25. 05. 2024

Ty si to nedovedeš představit a já, který jsem to tam vloni, při vyjednávání kempu viděl, (osazenstvo 90+), tak si to už představit nechci

ladous | 26. 05. 2024

Bambinote, ještě pár desítek let a dokonale tam zapadneme ;-). Akorát tedy nevím, co by se muselo dít, abych se obzvláště při jedné jízdě déček dobrovolně vzdal veškerých oděvů.