Nitrianske Rudno 2012 - výlet NSS nadšenců na Slovensko
Tuším, že na Velkém Dářku 2010 jsem poprvé zaslechl myšlenku, že by Slováci nemuseli jezdit pořád jenom k nám, ale mohli by nás jednou pozvat k sobě. Myšlenka padla na úrodnou půdu, a tak jsme vloni byli svědky první akce NSS plachetnic v Nitrianskom Rudne. Pardon - byli jste svědky, neboť já jsem byl tehdy z rodinných důvodů rád, že jsem dorazil alespoň na seriálovou soutěž do Netolic, která se s Rudnem 2011 kryla.
Ladous
Nitrianske Rudno 2012 - výlet NSS nadšenců na Slovensko
Tuším, že na Velkém Dářku 2010 jsem poprvé zaslechl myšlenku, že by Slováci nemuseli jezdit pořád jenom k nám, ale mohli by nás jednou pozvat k sobě. Myšlenka padla na úrodnou půdu, a tak jsme vloni byli svědky první akce NSS plachetnic v Nitrianskom Rudne. Pardon - byli jste svědky, neboť já jsem byl tehdy z rodinných důvodů rád, že jsem dorazil alespoň na seriálovou soutěž do Netolic, která se s Rudnem 2011 kryla.
Letošní termín s ničím významným nekolidoval, a tak bylo rozhodnuto, že mezi 15. a 17. červnem mně v Česku nikdo neuvidí. Organizace se ujal KLoM Bojnice. Mám však podezření, že sestává z jediného člena, jelikož jsem z organizátorů kromě Petera Kozáka nikoho jiného neviděl. Peter tak zafungoval jako sekretář, hlavní rozhodčí, tajemník a bůhvíco ještě dohromady. Kam se na něj hrabou kumulované funkce našich politiků.Celkově se sešlo 16 modelů v NSS-A, 6 v NSS-B a 2 v NSS-C, přičemž NSS-B a NSS-C se hodnotily dohromady. První jízda se jela v deset dopoledne. Třebaže chvíli před startem se nehnulo stéblo trávy, na desátou začalo foukat. V pátek jen tak zlehounka, v sobotu dosti silně. Holt Peter podplatil nějakou rosničku, jinak si to neumím vysvětlit. Chytli jsme vlnu nastupujícího tropického počasí, a tak bylo dobré každou volnou chvilku, kterých bylo díky čtyřem jízdám denně celkem dost, strávit ve stínu.
Místní přehrada slouží k mnoha radovánkám, a tak nám motorový člun tu a tam zařídil pořádné vlnobití. Jelikož s námi jezdí Kuba Jakubík, vyslali jsme jej zachraňovat skupinku plaváčků z převržené kanoe. Hoši se pak pochlubili, že mají kdesi na druhé straně sto piv, které je třeba vypít. Nabídka nepadla na úrodnou půdu, neboť i lodní modeláři měli svých zásob dost. Utkvěla mi v hlavě hlavně jedna minerálka s lebkou na etiketě, které si s nastupující tmou mnozí nevšimli.
Chata, kde jsme byli ubytovaní, stála hned na břehu. Proto mi netrvalo dlouho přijít na to, proč dali vloni všichni přednost právě jí. Neznám modeláři využívaný kemp, kde by to bylo k vodě takhle blízko. Snad jen Sandberg v Kolíně může konkurovat - pokud k němu navigace od Kolína trefí (byli již tací, kteří poslední kilometry nedojeli).
Zatímco jsme si hráli s modely, probíhal v kempu u hráze sraz vytuněných aut. Ze zvědavosti jsme se tam šli také podívat, ale nebylo to k tomu. Dnešní doménou jsou repráky přes půlku auta, které se pustí naplno. Když pak na malém kousku takto hraje dvacet aut, každé něco jiného, nedá se tam vydržet. Asi stárnu.
Krátce po návratu šel z kempu temný dým, který se nedal přehlédnout. Dvě chatky lehly před příjezdem hasičů popelem a třetí k tomu neměla daleko, jak vyzvěděli naši špioni. Ještě že s námi jezdí hasič, jinak by ta naše chata mohla dopadnout stejně, kdyby se něco stalo. Takto bychom se mohli chlubit tím, že jsme měli hasiče na místě již s předstihem. Jen tu cisternu se stříkačkou zapomněl někde v Jablonci...
Během soboty se za námi vydali různí sympatizanti, aby se pokochali a načerpali nějaká ta moudra. Později jsem se v internetové diskuzi dočetl stížnost, že jsme měli mezi jízdami velké časové prodlevy, což je pravda, a že na místě chyběla nějaká nástěnka s informacemi o modelech, což je rovněž pravda. Proto zas a znovu apeluji: Vyčleňte si pár minut a naťukejte data o svých modelech do zdejšího registru. Vytiskneme, vyvěsíme a budeme mít o diváky postaráno.
Větrná sobota rychle utekla, takže přišlo na řadu večerní grilování. Jelikož se nás na terasu k jednomu stolu pětadvacet nevejde, zabrali jsme pro tento účel betonový pingpongový stůl před chatou. Jelikož takové grilování chvilku trvá, zpříjemnili nám čekání Pepa Mrákota s Peterem Podhorným hraním na kytaru. Nemohu se ubránit dojmu, že cosi jako slovenská country snad ani neexistuje, neb měli oba v repertoáru převážně české texty.
Zatímco jsme se venku skvěle bavili, Peter Kozák datloval do notebooku výsledky. Zvoleným systémem jízd si zařídil, že těch kolonek k přepisování bude mnoho. Po průjezdu prvního kola totiž neurčil, na kolik kol se pojede, nýbrž předběžně vyhlásil, že se pojede na půl hodiny. Pokud v závěru časového limitu byla dostatečná rezerva prázdných kolonek i u nejrychlejších lodí, klidně deset minut přidal. Po vypršení limitu museli všichni dokončit rozjeté kolo.
Před nedělní regatou trochu roztáhl trojúhelník, aby ujetí 10 kol nějakou chvíli zabralo i nejrychlejším modelům. Samotné regaty se zúčastnilo jen 14 modelů, takže to nebylo vůbec hektické. Hodinka jízdy utekla jako voda. Seděl jsem hned u stolku rozhodčího, a tak dobře vím, že 10 minut do konce hlásil několikrát. Někteří se nemohli konce dočkat, ale spolkli to i s navijákem - však kdo má čas během soubojů u bójí sledovat hodinky.
Vyhlášení výsledků proběhlo v pravé poledne. Nejúspěšnější z nás si odvezli poháry či medaile.
Ladous
foto (c) Ladous
P.S.: Ještě je tu oprava výsledků od Petera:
Musím vydať jednu
opravu:
NSS B+C - po jazdách 15. a 16. som vyhlásil toto poradie:
1.
Folkman
2. Mrákota
3. Medvěděv
Správne má byť :
1. Medvěděv
2.
Folkman
3. Mrákota
Zisťujem kde je chyba a týmto sa dotyčným pánom
ospravedlňujem.
Peter
Diskutujte
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Akcí: 17
Uživatelů: 118
Lodí v registru: 3
28.11. Akce 2025
24.11. Pinczow 2024
24.11. 48. Fuehlinger See Regatta...
09.11. La Grace 14. 12. 2024 v...