Na návštěvě v Polsku
Na základě loňského pozvání a mého příslibu jsem se vypravil i přes nepříznivou předpověď počasí do necelých 200 km vzdálené Blachowni v Polsku. Přijetí bylo, jako vždy v Polsku, velmi přátelské.
Franta Chmelka
Na základě loňského pozvání a mého příslibu jsem se vypravil i přes nepříznivou předpověď počasí do necelých 200 km vzdálené Blachowni v Polsku. Přijetí bylo, jako vždy v Polsku, velmi přátelské.
Areál místního yacht-klubu zajišťoval vše potřebné k uspořádání akce (hangár pro uložení modelů, přístřešek pro modely, potřebnou elektriku, dokonce i dovoz teplých obědů až na startoviště. Ubytování bylo v komfortně zařízeném sportovním středisku asi 15 minut pěšky od startoviště.
Na startu se sešlo oproti plánovaným 24 modelů, kolem 50-ti modelů seniorů a juniorů. Na vodě se tedy objevilo 25 modelů tř. RG 650, která je v Polsku velice populární. A stále se rozrůstá. V NSS-A (jiné modely se neprezentovaly) se na startu sešlo 24 modelů NSS-A, z toho 5 podle plánů, i když oficiálně jenom 4, protože můj model chybně zařadili mezi stavebnice. Byl považován za RG 650. Vůbec jsem to nereklamoval, protože šlo hlavně o účast a vyzkoušení novéno modelu v akci. V bodování jsou rozhodčí nekompromisní, modely podle plánů se pohybovaly kolem 80 bodů a stavebnice do 50 bodů. (kéž by se to ujalo všude)
Jak se dá propracovat k nule…
A teď popíšu, jak se dá po třech hodinách mít na výsledkové listině samé nuly. Jelo se podle pravidel NAVIGA, bez výjimek. První jízda se jela v mírném dešti a byla vyhlášena na 7 kol. Úspěšně ji dokončilo asi 8 modelů. Ostatní byli hodnoceni podle pravidel nulou, i když jim chybělo do cíle třeba jen několik metrů.
Druhá jízda byla obdobou té první jen byla vypsána na 6 kol a vítr během jízdy zesílil nad neúnosnou povolenou hranici (podle mne), ale bohužel žádný přístroj k měření nebyl k dispozici. Nikdo z polských závodníků si nestěžoval, i když docházelo k zatopení modelů, a dokonce i k poškození takeláže a plachet. Jízdu tentokrát dokončilo 7 modelů, ostatní opět vyfasovaly nuly.
Třetí jízdu jsem zrušil, protože po dvou nulách už nemá cenu startovat a po vlhkém a studeném větrném dni už toho bylo až dost. V neděli se měla jet ještě jedna jízda a open regata, ale vzhledem k ještě horší předpovědí počasí, došlo ráno v dešti k rozloučení, pozvání na Kristýnu a odjezd domů.
Závěrem pouze konstatování, že stálá nula na výsledkové listině je poněkud deprimující, a bude se asi těžko vysvětlovat případnému sponzorovi, který se většinou zajímá o výsledky své investice. Alespoň za mého mlada to tak bylo...
Franta Chmelka
Diskutujte
Akcí: 17
Uživatelů: 118
Lodí v registru: 3
05.11. Opustil nás
03.11. Jak zamykají jiní ...
16.10. Těrlická plachta 2024
07.10. Footy & minisail