Jaký byl Bolevák 2009
Další dvojsoutěž MiČR (Lo–19 a Lo–20) pořádal KloM Letkov - Plzeň
12.-14.6.2009 na Boleveckém rybníku. Bohužel přijelo poměrně málo
plachetnic, okolo deseti. Přesto to byl velmi příjemný víkend...
Takto začal Miloš svůj příspěvek do diskuse na stránkách. A protože by tento hezký článek po čase v diskusi zapadl, poprosil jsem Miloše o jeho rozšíření a dovolení ke zveřejnění na hlavní stránce. Miloš souhlasil a tak mají stránky dalšího šikovného dopisovatele - autora. Posuďte sami:
Další dvojsoutěž MiČR (Lo–19 a Lo–20) pořádal KloM Letkov - Plzeň
12.-14.6.2009 na Boleveckém rybníku. Bohužel přijelo poměrně málo
plachetnic, okolo deseti. Přesto to byl velmi příjemný víkend
První co se v pátek ráno řešilo bylo místo soutěže. Původní záměr pořadatelů zněl: "Hybaj na protější břeh". Ozvalo se nesouhlasné mručení a protesty. Na druhé straně sice mohlo víc a lépe foukat ale jednak tam byl špatný přístup k vodě a hlavně to bylo nejméně kilometr od kempu. Zrovna plachetnice nejsou lodě vhodné ke snadnému strkání do kufru auta. Nutno přiznat, že pořadatelé naše brblání vyslyšeli, náš rozhodčí Petr Lukeš nám rozuměl a soutěž proběhla na ostrohu hned vedle startovišť ostatních jen pár kroků od chat. Nádherné místo.
Vzhledem k počtu lodí jsme se dohodli, že pojedou obě kategorie najednou. Milan Kroupa měl sice dvě lodě na jedno rádio (Atlantis NSS-B a Endeavour NSS-A) ale rozhodl se pro Atlantise. Jednak nechtěl ostatní blokovat a také Endeavour byl na závodění ještě příliš mladý, doslova v jankovité pubertě a musí se ještě trochu učit.
V pátek ráno foukalo příjemně proti nám a zdálo se to ideální. Odpoledne, při samotném závodu se však ukázalo, že u pravé bóje moc nefouká a u levé bóje se objevoval rotor kdy podle nálady fouklo zprava, zleva. Občas jsme vítr nechápali. Počasí bylo zajímavé a všelijaké. Později odpoledne se střídalo slunečno, bezvětří, bouřka, prudký nárazový vítr a déšť tak rychle, že jsme se nestačili divit. V jednom závodu jsme si kromě chumelenice vyzkoušeli všechno. Vzhledem k tomu, že jsou některé lodě dobré na střední vítr, některé na slabý vítr a Atlantis zvládá všechno, bylo počasí pro něj výhodou. Byly situace, kdy se lodě zvládnout nedaly, při nárazech větru si lehaly a vodu a točily proti větru. Prostě mazec.
V sobotu ráno bylo nádherně, jak si jen můžeme přát. Obloha bez mráčku, příjemný, chvílemi čerstvý vítr. Na protějším břehu vyrazila na vodu spousta dospělých plachetnic. Prostě pohoda. Oba Atlantisy občas jezdily jako dvojčata. Někdy nárazově fouklo tak, že jedna loď vystřelila s větrem v plachtách a druhá takřka vedle ní zůstala stát. Já vodím druhého Atlantise NSS-A krátce a pořád se to učím, to co nechává mazáky v klidu je pro mě novinka a občas dost velké překvapení. V jednom kole mi Milan Kroupa s Atlantisem ujel rázem o půl kola, v dalším jsem ho dojel protože zase on zůstal stát na místě. Slížkův Adix občas předváděl parádní jízdu. Některé lodě, jako například Zapletalův Sea Wind chvílemi upaloval jak po kolejích, chvílemi tancoval čardáš. Ostatní na tom nebyli líp. Ukočírovat velké lodě, jako Thalassu pana Emlera nebo Pen Duick Karla Egrta bylo opravdu náročné. Nárazy větru jim dávaly zabrat.
Došlo také k nějakým šrámům. Kromě malých potyček a tanečků dostal Atlantis Milana Kroupy velkou ránu doslova na komoru. Karlu Egrtovi jsme na hladině našli cennou nástavbu. Mě osobně mrzelo, že jsem hloupě zahákoval Adixe pana Slížka, o to víc, že zrovna na jeho práci jsem se učil stavět Atlantise. Na to aby člověk dobře viděl k vrcholové bóji by potřeboval oči jak žralok kladivoun. Nutno uznat fakt, že v tomto divokém počasí se některým srážkám nedalo při nejlepší vůli vyhnout. Lodě byly chvílemi neovladatelné a z břehu se občas ozývaly zoufalé výkřiky a varování ostatním. Naštěstí nikdo nic neutopil.
Oficiální výsledky zatím nedorazily ani nebyly zveřejněny na webu Svazu modelaru Jenom letmo: v pátek vyhrály Atlantisy, tedy Milan Kroupa a Miloš Jakubík. V sobotu Thalassa Vratislava Emlera v NSS-B a nový Atlantis M. Jakubíka v NSS-A. Pro MiČR nejsou výsledky důležité neboť podle pravidel pro NS se započítávají až při účasti minimálně 8 lodí. A to v Plzni nebylo. Vše je tedy otevřené a rozhodne Lo–21 který se koná 5.-6.9.2009 v Duchcově.
Oprava textu od Zdenka Tomáška:
Uvádí se, že se soutěž nepočitá do seriálu MiČR. Je potřeba si také pročíst Sportovní řád. Počitá se každá soutěž, třeba by tam byly tři modely. Mistr republiky té které třídy může ýt vyhlášen pokud je minimální počet osm soutěžících v celkovém žebříčku.
V závěru dne došlo na další testování nového Endeavoura Milana Kroupy. Loď má ještě malé problémy s takeláží a s nastavením plachet ale už se velmi daří. Jednak je to krásná loď svou siluetou a pak to vypadá, že po vychytání dětských nemocí bude nádherně jezdit. Milan předělal balast takže sice stále ukazuje své výrazné červené sexy břicho ale už při tom moc pěkně jede.
Endeavouru z jeho puberty také pomohly rady Pepy Mrákoty. Po uvolnění napínáku (kicking) dostala hlavní plachta krásný twist a Endeavour doslova dospěl. Jakmile ji Milan dostane do ruky a vyladí pár detailů tak se máme na co těšit, bude to těžký soupeř.
Zhruba stejný text najdete na mém blogu. Teda, né že bych vás tam násilím cpal ale mám u toho okolo dvaceti obrázků včetně nového Endeavoura v akci. Kdo by se nechtěl na ten blog tu štreku trmácet, může si je stáhnout ve vyšším rozlišení z mého serveru . Na rozdíl od blogu můj domácí server není na internetové páteři ale u mě za komínem, tak se nedivte, pokud to pojede pomaleji.
Plzeňské vzpomínky (bez záruky) pro Minisail.cz sepsal M.K.Jakubík
Mezitím se na svazových stránkách objevily i výsledky, takže pro počtáře a analytiky jsou zde k dispozici ke stažení.
Jirka
Lo 19 Lo20
výsledky ke stažení
Diskutujte
Akcí: 17
Uživatelů: 118
Lodí v registru: 3
09.11. La Grace 14. 12. 2024 v...
05.11. Opustil nás
03.11. Jak zamykají jiní ...
16.10. Těrlická plachta 2024