Machicaco a Pepa Mrákota
Konečně jsem Lence zařídil závodní licenci. Stala se členkou našeho leteckého klubu, takže je velká pravděpodobnost, že začne závodit v seriálu NSS. No a proto je potřeba dodělat alespoň do plavby-schopného stavu plachetnici Machichaco.
Pepa Mrákota
Konečně jsem Lence zařídil závodní licenci. Stala se členkou našeho leteckého klubu, takže je velká pravděpodobnost, že začne závodit v seriálu NSS. No a proto je potřeba dodělat alespoň do plavby-schopného stavu plachetnici Machichaco. To, co jsem udělal v loňském roce, je zveřejněno v článku
Stavba pokračovala nalitím 6,5 kg olova do ploutve. Nejdříve jsem si udělal zkoušku, co udělá roztavený kov při styku s laminátem. Nic. Ploutev jsem tedy zanořil do kbelíku s vodou . Ta by měla odvádět teplo. Lití jsem prováděl po malých částech a pokračovalvždy, až když vše vychladlo. Dopadlo to podle očekávání. Nebylo potřeba ani opravovat nátěr. Otvor do ploutve jsem pak překryl tenkým laminátem, aby tam nemohlo zatékat.
Další krok byl uspořádání ovládání plachet a kormidla dříve než dojde k zaklopení paluby. Do trupu jsem zalepil několik laminátových nosníků pro uchycení navijáku a servakormidla, natvaroval trubičky a vyzkoušel, jestli to budu umět zamontovat malým otvorem v palubě. Pak již mohlo dojít k zalepení paluby.
Pak již nic nebránilo v pokračování pokládky planěk paluby a královské plaňky. Jako již dříve jsem použil smrkové lišty čtvercového průřezu, protože takové jdou nejlépe ohýbat do oblouku podle tvaru bortu. Také jejich síla podpoří v pevnosti palubu bez palubníků na tenké šlupce laminátu. Po polepení boku lišty prešpanem jsem ji natvaroval nad horkovzdušnou pistolí do oblouku a ještě ji musel překrucovat podle vyboulení paluby. Pasování do královské plaňky se děje postupně, tak jak lišty přibývají. Opracovaná špička lišty se polepí prešpánem a k ní se vyřízne zářez v královské plaňce. Lišta se přilepí na palubu tak, aby šla královská plaňka vždy vyjmout. Ta se pak zalepí až na konec, když je již hotová.
Přední paluba docela přibývala, ale kolem kokpitu je to piplačka. Proto jsem neodmítnul pomoc všech okolo. Počítal jsem, že se z paluby docela dost odbrousí, ale bolí z toho ruce, tak to tam asi nechám. Přes palubu přijde jedna vrstva laminátu.
To je zatím vše, co jsme udělali pro to, aby mohla Lenka úspěšně vyplout do sezóny 2014.
Stavba ale místy vázne, také proto, že jsem se zakoukal do nové, zatím tajné milenky. Tak se snažím věnovat oběma, a podle toho to také vypadá.
Pepova tajná milenka
Neodpustím si krátký úvod… Už asi dva měsíce mne Pepa zásobuje fotkami ze stavby dalšího modelu. Pojal to jako kvíz a čas od času mne vyvede z rovnováhy dalším obrázkem rostoucího modelu s tím, že tu loď určitě musím znát. Jsem přesvědčen, že to opravdu bude známá loď a že si pak budu nadávat, že mne to nenapadlo… A tak zkusme kvíz rozšířit na čtenáře stránek – třeba někoho z Vás ten tvar nástavby trkne.
Jirka
A teď fotky ...
Diskutujte
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
Akcí: 17
Uživatelů: 117
Lodí v registru: 3
16.10. Těrlická plachta 2024
07.10. Footy & minisail
17.09. Jinolice 2024
24.08. Jinolice 24