HMS Pickle 2
Posílám další pokračování ze stavby škuneru HMS Pickle. No, spíš jenom sérii fotek a k některým jsem si dovolil přidat malý komentář. Stavba tedy pokračuje a trup už vypadá jako loď …
Milan Dvořák
Konstrukce ploutve. Ploutev s bombou chci udělat odnímatelnou. Základ ploutve je z nerezových kulatin průměru 8mm vsunuté do pouzder z nerezových trubek se shodným vnitřním průměrem. Samotná ploutev je konstruovaná z hranolků 10x10 a vyplněná balzou. Přijde ještě opláštit překližkou tl. 3 mm. Ale to asi až budu mít hotovou bombu, abych to spasoval.Nakonec chci ploutev ještě olaminovat. Konstruování zádě - netřeba moc popisovat.
Lepení kostry epoxidem. Ty válečky na přídi to je 6 kg olova. Došly mi svěrky.
Zalepení pouzder pro ploutev
Otvor pro vodní stěh, vyvložkovaný mosaznou trubičkou
Lepení zádě z překližky 0,8 mm epoxidem Jištění pouzdra ploutve bomby příčným čepem. Nemám to vyfocené, ale před zalepením jsem frézkou udělal do povrchu těch pouzder drážky, aby lépe držely v kýlu. Ale jenom na tomto pouzdru bude viset cca 13 kg bomba a tak jsem jej ještě takto mechanicky pojistil. Po zatuhnutí lepidla jsem pouzdro projel vrtákem. Aby šla zasunout závitová tyč.
Přilepení záďového zrcadla a začátek plaňkování První plaňka je smrková 2x5 v úrovni paluby všechny ostatní jsou z dýhy abachi tl.2,5 mm nařezané na šířku 10mm
Poslední dvě žebra na zádi moc neseděla. Myslím, že to bylo způsobené trochu širším zrcadlem. Tak jsem na těchto místech plaňky podlepil proužky balzy. Plaňky jsou lepené gelovým vteřiňákem. Na oplaňkování padlo cca 8 tubiček.
Plaňky nad čarou ponoru jsem se snažil pokládat tak, jak by měly být i na skutečné lodi. Ale pod čarou ponoru jsem se na to vykašlal. Stejně tam nebudou vidět, protože chci na trupu ztvárnit měděné plátování.
Otvory v žebrech na přídi pro odtok vody Každý lodní modelář to jistě zná. Voda zateklá do trupu klasické konstrukce je za každým žebrem a přístup k jejímu odčerpání není vždy pohodlný. Někdy předloni jsem dostal dobrou radu, že je dobré vyvrtat vespod žeber dírky a voda se sama shromažďuje v nejnižším místě trupu. Já to udělal trochu brutálněji seříznutím spodku žeber. Před položením planěk jsem otvory naimpregnoval epoxidem. Epoxidem jsem natřel i spodní část žeber paluby (vlastně palubníky). Později je to velmi obtížné.
A překrytí odtoků širší plaňkou
No, to je zatím vše přátelé. Pokračování příště.
Milan Dvořák
Diskutujte
Akcí: 17
Uživatelů: 118
Lodí v registru: 3
05.11. Opustil nás
03.11. Jak zamykají jiní ...
16.10. Těrlická plachta 2024
07.10. Footy & minisail